Reklamace zboží

I.
Záruka

  1. Prodávající odpovídá za vady zboží, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době. Je-li zboží prodáváno za sníženou cenu, záruka se nevztahuje na vady, pro které byla cena zboží snížena. Je-li cena snížena z důvodu určité vady zboží, je prodávající povinen kupujícího o této skutečnosti informovat. V ostatních případech platí, že snížení ceny neznamená, že zboží je vadné.
  2. Záruční doba na zboží činí 24 měsíců, nestanoví-li prodávající delší záruční dobu. Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Běh záruční doby se staví po dobu opravy reklamovaného zboží. Dochází-li k výměně zboží, záruční doba se nestaví, od dodání nového zboží však běží nová záruční doba.
  3. Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým či neobvyklým užíváním či neodborným zacházením za podmínek, které jsou v rozporu s pokyny výrobce či prodávajícího.
  4. V případě, že se na zboží v záruční době objeví vada, která je odstranitelná, má kupující právo, aby byla ze strany prodávajícího bezplatně, včas a řádně odstraněna. Není-li to neúměrné povaze vady, může kupující požadovat výměnu zboží. Není-li uvedený postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. V případě, že se na zboží v záruční době objeví vada, která je neodstranitelná a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit.

II.
Shoda zboží s kupní smlouvou

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, především, že je bez vad. Zboží je ve shodě s kupní smlouvou, jestliže má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti u takového druhu zboží obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití zboží uvádí nebo pro který se obvykle používá.
  2. Má-li zboží při převzetí kupujícím vady spočívající v rozporu s kupní smlouvou, má kupující právo na bezplatné uvedení zboží do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě. V takovém případě má kupující dle svého požadavku právo na výměnu nebo opravu zboží, a není-li výměna či oprava zboží možná má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo odstoupení od smlouvy. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví ihned nebo během 14-ti dnů ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak.

III.
Reklamace vad zboží

  1. Práva z odpovědnosti za vady (viz záruka a shoda s kupní smlouvou) se uplatňují u prodávajícího, a to písemně zasláním na adresu prodávajícího, nejpozději posledním dnem lhůty stanovené pro její uplatnění. Nejpozději poslední den lhůty musí být reklamace prodávajícímu prokazatelně doručena.
  2. Závadu je nutno oznámit co nejdříve po jejím zjištění.
  3. emailem: romi.boro@seznam.cz
  4. Kupující je povinen spolu s reklamací vad zboží zaslat prodávajícímu doklad o zakoupení zboží u prodávajícího a dále reklamované zboží (obyčejným balíkem) za účelem posouzení reklamované vady zboží. Reklamované zboží musí být kompletní, včetně souvisejících dokladů. Kupující je povinen v reklamaci uvést údaje z dokladu o nabytí zboží, název zboží, specifikovat vady, které reklamuje a je-li oprávněn s ohledem na reklamovanou vadu, rovněž požadavek na způsob vyřízení reklamace. Pro vyřízení reklamace formou vrácení kupní ceny, je kupující povinen udat číslo svého bankovního spojení. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího doručení případně ode dne předání reklamovaného zboží.
  5. Adresa pro příjem zaslaných reklamací: Zlaté šperky RB, Vinohradská 98, Praha 3